dropdeaddiva.blogg.se

Min resa mot ett starkare och bättre liv

Vårkänslor

Publicerad 2015-03-08 18:34:00 i Allmänt, Träning och hälsa,

Äntligen är våren här på riktigt!
Har varit över 10 grader varmt och strålande solsken hela dagen, har gått i kjol och vårjacka utan att frysa det minsta. Håller verkligen tummarna för att detta vädret ska hålla i sig så att man kan ta långa promenader i skogen och sitta på balkongen och dricka te.
Idag har jag och min älskling varit på släktmiddag och ätit oss tjocka, min mamma är verkligen duktig i köket. Måste vara därifrån jag fått mina matlagningsskills ;)
Jag och min kära mor har kommit fram till att vi ska börja på Friskis och svettis tillsammans nu i veckan, kanske lite småtöntigt att träna med sin mamma men hon är faktiskt min bästa vän och det kommer bli kul att göra detta tillsammans.
Ska börja med att köra ett pass gympa på torsdag för att prova på hur det är och för att få svettas ordentligt, sen nästa vecka är jag lite sugen på att prova spinning och/eller thaiboxning. Mitt mål är att köra ett pass i veckan och gymma 4-5 dagar i veckan. Känner att jag måste börja satsa mer på konditionsträning och inte bara styrketräning för att få en mer slimmad kropp inför sommaren 2015, i nuläget tränar jag mest styrketräning med fokus på rumpa och ben. 
 
Nu ska vi kolla på The Hobbit The battle of the Five Armies!
XoXo
 
Passade på att ta en ny fin bild på oss nu när det varit så fint väder <3
 

Kommentarer

Postat av: Siri |Diabitfit|

Publicerad 2015-03-08 20:45:14

Roligt att träna med sin mamma ju :D

Postat av: Linn

Publicerad 2015-03-10 17:05:31

så härligt med vårkänslor!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenni Ekberg

Jag är en 21 årig tjej som bor i Helsingborg med min fästman och vår kanin Hope. Jag älskar träning och jag kämpar för en bättre livsstil och en snyggare kropp!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela