dropdeaddiva.blogg.se

Min resa mot ett starkare och bättre liv

Special K = sockerfälla

Publicerad 2015-03-05 09:59:00 i Mat och recept, Träning och hälsa,

Nu när jag sitter här och äter min lite väl sena frukost så måste jag passa på att göra ett snabbt och gnälligt inlägg angående dessa jäkla Special K flingorna som de gör reklam för på tv rätt så ofta..
Jag irriterar mig enormt på att de marknadför sig för att vara nyttiga och att man ska gå ner i vikt och bli smal om man äter en bra frukost (alltså deras flingor), i reklamen visar de dessa smala och glada kvinnorna som struttar runt i sina röda fina klänningar och får en nästan att tro att det är en mirakelprodukt det handlar om. Men sanningen är att den innehåller stora mängder socker. 

Läser man på förpackningen på de vanliga Special K flingorna så står det att det innehåller 17 g socker per portion, det är väldigt mycket socker. Red berries flingorna innehåller dessutom ännu mer socker än de vanliga, dock pga bären som är i. Och kollar man på mängden kalorier, fett och fibrer så är de faktiskt lika ''nyttiga'' som kalaspuffar. 
Jämför man de svenska flingorna med de amerikanska så visar det sig att de svenska innehåller mer socker, och då kan man verkligen fråga sig varför? 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Joanna Eriksson

Publicerad 2015-03-05 11:19:49

Haha, jag satt o svor och irriterade mig, över PRECIS samma sak igårkväll! Alltså, på riktigt.. Dessa "bra,och nyttiga" Special K.. Det är ju liksom mer socker i dom, än i vanliga Corn Flakes.. Å då ska dom vara nyttigare enligt allehanda reklamer! Gaaah. Jag blir så irriterad.. Dock, glädjer det mig att jag inte är ensam! =)


Svar: Eller hur! Tycker det är vidrigt att de får ljuga så i reklamer!Vill inte veta hur ''nyttig'' deras gröt är :P
Jenni Ekberg

Postat av: Julias skönhetsblogg

Publicerad 2015-03-05 16:09:50

Håller med dig! Fult med sån marknadsföring! Tack för att du kikade in hos mig. Det hade varit kul om du ville vara med i tävlingen jag har i bloggen just nu :)

Svar: Har gått med i tävlingen nu och håller tummarna :)
Jenni Ekberg

Postat av: Joanna Eriksson

Publicerad 2015-03-05 16:13:00

Haha, näe den är garanterat också en rejäl sockerfälla! Sjukt ju! Falsk marknadsföring så de visslar om det!

Postat av: Julias skönhetsblogg

Publicerad 2015-03-05 16:17:10

Vad kul att du ville vara med i tävlingen! Lycka till! :)

Postat av: Alexandra och Jessica

Publicerad 2015-03-27 10:25:12

Men kan ju tyvärr känna på smaken att de är sockrade. Men annars är dem ju väldigt goda :)
Kolla gärna in http://coralistas.blogg.se/
Öppnat månadens Glossybox <3
Ps//Ger du oss 3 kommentarer så följer vi dig på bloglovin <3

Puss och Kram
/Coralistas

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenni Ekberg

Jag är en 21 årig tjej som bor i Helsingborg med min fästman och vår kanin Hope. Jag älskar träning och jag kämpar för en bättre livsstil och en snyggare kropp!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela