dropdeaddiva.blogg.se

Min resa mot ett starkare och bättre liv

Första inlägget

Publicerad 2015-03-04 15:14:00 i Allmänt,

Härmed inviger jag min blogg genom att skriva första inlägget! ;)

Har precis avnjutit dagens första kopp te (som jag råkade spilla över mitt lår så att jag brände mig, ajaj..) och ett avsnitt Drop Dead Diva. Tankade hem hela första säsongen igår plus ett par andra serier.
Lär knappast bli den sista koppen te eller sista avsnittet av serien för dagen då det känns som en riktig sitta i soffan och mysa dag. 
 

Borde väl för övrigt gå in lite mer på vad denna bloggen kommer att handla om..
Detta är inte den första bloggen jag har skapat, har gjort ett par försök tidigare men tröttnat eller gett upp rätt så snabbt. Har aldrig riktigt fastnat för det här med att blogga.
Men den här gången har jag gett mig fan på att jag ska ta tag i det! Känns som en bra grej att få skriva av sig lite och dela med sig av sina tankar och sina intressen. Sen om någon verkligen kommer att läsa det man skriver är en annan femma!
Så vad kommer då denna blogg handla om?
Först och främst kommer jag dela med mig av mitt rätt så nya men stora intresse, träning. Tränar på gym flera gånger i veckan och har gjort det sedan i december 2014 och mitt mål är att få en starkare kropp, ersätta fett med muskler och att se mer hälsosam ut.
Jag har alltid varit relativt smal, men har aldrig varit hälsosam och motionerat eller haft ett speciellt sunt förhållande till mat. Jag har haft ätstörningar lite från och till sedan jag kom i tonåren och har även lidit av depression, ångest och haft ett väldigt dåligt självförtroende, men jag har nu varit frisk i snart ett år.
Nu försöker jag dessutom även att äta lite nyttigare och mer regelbundet för att få ut så mycket som möjligt av träningen, därför kan det hända att jag då och då postar något inlägg som handlar om mat och/eller recept.
 
Förutom träning och mat kommer jag att skriva om kärleken, livet i allmänhet och om böcker (jag är en riktigt bokmal och lite av en nörd) och om spel.

Nu ska jag gå och snygga till mig lite och förbereda kaffekokaren innan min fästman kommer hem från jobb (jag är världens bästa flickvän).
Puss puss!

Kommentarer

Postat av: Denise Taylor

Publicerad 2015-03-04 16:37:37

SV: Det är ingen bindningstid på Glossybox :D

Tycker den fungerar bra för mig! :)

Postat av: Sanna Widman

Publicerad 2015-03-04 19:44:37

SVAR:
Tack så mycket fina du! :)

Postat av: Mathilda - PHOTOGRAPHS

Publicerad 2015-03-07 13:33:50

Ser mysigt ut :)

Postat av: ♀ THE REVOLT ♀

Publicerad 2015-03-07 18:28:45

Välkommen hit till blogg.se då ^^

Svar: Man tackar! :)
Jenni Ekberg

Postat av: Emelie

Publicerad 2015-03-12 19:22:02

Jätte fin blogg! :)

Svar: Tack :D
Jenni Ekberg

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenni Ekberg

Jag är en 21 årig tjej som bor i Helsingborg med min fästman och vår kanin Hope. Jag älskar träning och jag kämpar för en bättre livsstil och en snyggare kropp!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela