dropdeaddiva.blogg.se

Min resa mot ett starkare och bättre liv

En tedrickares bekännelse

Publicerad 2015-03-12 12:41:00 i Allmänt,

För att gå rakt på sak, precis som förmodligen så många andra i Sverige så är jag en sockerknarkare. Jag har alltid varit svag för sötsaker, speciellt söta drycker såsom Coca cola.. Åh vad jag är svag för cola! Ett tag drack jag det flera dagar i veckan..*skäms* Speciellt när jag gick i skolan, då blev det lätt så att man köpte en burk läsk för att orka med lektionen och för att inte somna.
Men på senare tid har jag börjat dricka mycket te istället, jag får fortfarande i mig socker då jag har lite socker eller honung i mitt te men det måste ju ändå vara 100 gånger bättre än att dricka läsk?
För att vara helt ärlig tänker jag aldrig sluta helt med sötsaker, jag tror på att det är viktigt att få unna sig ibland och att någon godsak då och då förgyller livet.
Jag vill dock kunna ha viljestyrka nog att bara äta godis och dricka läsk med måtta och bara på helgen. 
Det är mitt mål för 2015. 
 Denna bilden beskriver mig så bra! Haha
Älskar att dricka en kopp te på morgonen för att piggna till eller att dricka en kopp i solskenet med en bra bok i handen. Gillar allt te som är fruktigt och det ska gärna vara svart, favoriterna just nu är Liptons Forest fruit eller Blue fruit. 
Och helst ska koppen vara enorm! Är det någon av er som också älskar te? Hur dricker ni ert och vilken smak/sort är er favorit?
Nu ska jag förflytta mig ut i solen med min tekopp och plugga lite.
Skriver nog mer senare idag!
XoXo

Kommentarer

Postat av: isabellavallberg.blogg.se

Publicerad 2015-03-12 13:57:21

SV: Dom var riktigt riktigt bra alltså! Gud vad jag älskar dom!

tack! :D

Postat av: sockerkullan.blogg.se

Publicerad 2015-03-12 16:28:02

Jag avskydde te när jag var yngre, nu älskar jag det! Min favorit är Carrot Cake från Four o' Clock, jättegott! Smakar verkligen morotskaka :)

Svar: Det lät verkligen som en annorlunda smak! :oVar kan man hitta deras teer?
Jenni Ekberg

Postat av: Angelica Hofling

Publicerad 2015-03-12 20:57:39

Hej! Jag har börjat gjort headers åt andra endast i utbyte mot en länk. Klicka in på min blogg och läs mer om hur du ska gå till väga om du vill ha en ny header! :)
www.fames.se/angeliicahofling

Svar: Tack för tipset! :)Ska fundera lite på det, och i så fall hur jag vill ha den
Jenni Ekberg

Postat av: Beatrice Jakobsson - Fotograf

Publicerad 2015-03-12 22:33:49

Jag älskar te! :)

Svar: Vad gillar du för te? :)
Jenni Ekberg

Postat av: Mikaela

Publicerad 2015-03-13 10:13:14

Te är verkligen mycket bättre än cola!! Jag är nog en av dem som inte har haft något problem med socker. Äter sötsaker ibland, och dricker läsk ibland men är inte alls beroende och blir inte sugen utan gör det när det är kalas eller så. Är snanare beroende av protein och fett, blir helt seg om jag äter typ macka med marmelad istället för macka med ägg eller skinka och ost :)

Svar: Protein är ju bara bra att vara beroende av :) det kan man nog aldrig få för mycket av. Jag har jättesvårt för att äta ägg dock.. tycker inte alls om smaken och konsistensen. Ägg som är så nyttigt :(
Jenni Ekberg

Postat av: Elin - Livat på torpet

Publicerad 2015-03-13 10:21:43

Här är en till sockerknarkare. Men för mig är det chokladkakor som gäller. På tok för gott. Och sätter sig direkt på magen ;)

Men nu får det vara nog. Bara sambon lärde sig att låta bli bananerna så ;)

Ha en fin helg!
Kram - Elin

Svar: Kakor är aldrig dumt! :) Du får börja skriva ditt namn på bananerna och se om det hjälper haha
Jenni Ekberg

Postat av: Caroline

Publicerad 2015-03-13 15:42:56

Jag älskar te! Min nuvarande favorit är Clipper, jag föredrar grönt och rött te, ibland med lite honung i ^^

Svar: Vart kan man köpa det teet? :)
Jenni Ekberg

Postat av: Emma

Publicerad 2015-03-13 22:56:15

Te är så gott :D
kram

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-03-14 15:33:06

Four o' Clock hittade vi på Ica Maxi! Ganska dyra, typ 35 kr för en förpackning med 15 påsar i, men himla gott! :)

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-03-14 15:33:31

Den där kommentaren kom från mig, knepigt att det blev som anonym :/

Postat av: sockerkullan.blogg.se

Publicerad 2015-03-14 15:33:45

MEN! Hahaha, nu blir jag tokig! :P

Postat av: Beatrice Jakobsson - Fotograf

Publicerad 2015-03-14 23:37:19

Älskar allt nästan, dricker te nästan varje dag och speciellt många koppar på vintern och hösten. Men jag älskar mest Liptons te! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenni Ekberg

Jag är en 21 årig tjej som bor i Helsingborg med min fästman och vår kanin Hope. Jag älskar träning och jag kämpar för en bättre livsstil och en snyggare kropp!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela